när du är redo för en intelligent politik

Aftonbladet skriver en källa att:

Det kommer krävas en orädd efterträdare som verkligen vågar förändra [Socialdemokraterna]

Experterna listar kraven om hur den nya S-ledaren måste vara

1. En superman eller en superkvinna. Det ska formas en ny politik,en politisk vision, något som saknas inom Socialdemokraterna idag.
– Jag ställer upp. Jag har redan lagt upp riktlinjerna. Jag kan klä ut mig till Läderlappen om så skulle behövas. Det skulle säkert media och folket gilla.

2. Kan jag gilla jobbet och ha en positiv attityd varje dag?
– Jag har haft politik som hobby utöver annat arbete under ca 20 års tid. Jag har dessutom kontakter med människor i flera av de andra partierna genom denna aktivitet. Människor som jag lärt känna och som jag sannolikt kan få med i rätt riktning.

3. Bakgrund inom partiet
– Jag har ingen bakgrund inom partiet eftersom jag var mycket ung när Olof Palme mördades och den högervridning som sedan skedde gjorde partiet mycket oattraktivt för mig. Men att jag är för en rättvis politik och folkstyre kan det inte råda någon som helst tvekan om. Jag har inga allianser uppbyggda inom Socialdemokraterna därför kan jag vara en medlande kraft och en utmärkt ledare för alla de strukturer som finns inom Socialdemokratin just nu.

4. Offra i stort sett hela sitt privatliv.
– Jag har inga bekymmer med att offra mitt privatliv eller erkänna mänskliga svagheter eftersom alla har dem. Jag känner stort lugn inför detta.

5. Ägna så gott som alla dygnets vakna timmar åt uppdraget och gå runt med vakter i hälarna.
– Inga problem. Att tala med människor och syssla med politik är min favorithobby. Jag vill dock handplocka vakterna och ha detaljerad förståelse för deras arbete och säkerhetstänk, med tanke på Anna och Olof.

6. En mittenkandidat
– Jag är ingen mittenkandidat. Jag är en kandiat som kommer representera en vänstervridning av Socialdemokratin men som på detta vis samtidigt kan vända den negativa trend som vi har sett i Socialdemokratins medlemsantal. Att ha gräsrötterna med sig är nämligen otroligt viktigt. Karriäristerna kommer vara kvar i alla fall och acceptera den förändring som är nödvändig. Falangerna ska inte balanseras. Det är den giriga falangen som ska vakna upp och bli mer emotionellt intellignetare så att partiet kan bli ett riktigt arbetarparti igen som inkluderar de arbetsösa ungdomarna och även de fattiga pensionärerna i sin politik. Alla kommer må bra efter en sådan förändring som kommer leda till mer värdighet.

7. Kommunikativa förmåga.
– Jag kommer använda mig av psykologer och andra experter i formuleringarna av mina tal och som kritiska granskare av mina presentationer. För att få en hum om min nuvarande förmåga har jag skrivit ett tal som jag strax kommer framföra här, så prenumerera gärna på min blogg om du är intresserad! Jag är inte rädd för att samarbeta med media och låta media sätta agendan. För att få media med sig måste man vara samarbetsvillig, men självklart kommer jag vara noggrann med att vara representativ för partiet.

8. Mognad och stor kreativitet att förnya
– Jag tycker att politiken ska bli roligare och intressantare och då talar jag om sättet på vilken den framförs och inte om en stelbent person som dansar med en kossa. Nej. För att hålla intresset uppe måste man faktisktvara mogen på ett genuint sätt, inte ett konstlat, och man måste släppa fram det unga inom sig, det riktiga barnet, eller lite folkligt säga att ”det var som fan” om man är genuint förvånad. Att inte alltid vara helt politisk korrekt och verkligen våga visa sin person är nämligen en del av det kreativa. Förnyelse kommer vara enkelt för mig som är en outsider. Och alla inom partiet har en chans att imponera och visa sig dugliga för nya poster.

9. Stor kunskap om partiet
– Jag har inte en stor kunskap om partiet, men jag litar på att andra i partiet har det och lyssnar gärna på dem. samtidigt består ett parti av människor och människor är olika och har potentialen att utvecklas. Jag har annan viktig ledar-kunskap att förmedla till hela partiet så att alla kan vara med och leda framtiden tillsammans och bli ett riktigt stort parti. min plan heter intelligent diskurs och direktdemokrati.

10. Positivism
– Här är min verkligt starka sida. Jag kan vända pessimismen till positivism. Jag är positiv till gränsen av naiv och jag tror att det behövs. Man måste tro på människornas förmåga till intelligent utveckling även om de falerar ibland för vem gör inte det?

11. Hårdhudad.
– Jag är djävligt hårdhudad men mjuk samtidigt. Det är min meditation som skapar närvaro i nuet och förståelse och sympati för människors svagheter och mina egna svagheter. Det är därför jag kan ta emot skit. Skiten säger ofta mer om sändaren än om mottagaren.

12. Minst femton års erfarenhet av politiskt arbete inom partiet.
– Nja. Aktiv inom politik sedan 20 år, men inte inom Socialdemokraterna p.g.a. högervridningen. Jag har dock en mängd erfarenhet av en massa olika jobb i det vanliga arbetslivet och det är något som jag anser att en ledare för ett arbetarparti verkligen behöver.

13. Goda kommunikativa färdigheter.
– Avgör själva när min video kommer ut!

14. Gärna bakgrund inom SSU.
– Nej p.g.a. högervridningen och uteslutningen av trotskister.

15. Ett stort kontaktnät.
– Nej. Inte inom Socialdemokratin men jag ser det som en fördel om partiet vill sadla om.

16. Du brinner för politiken.
– Ja. Verkligen.

17. Hög arbetskapacitet och stresstålighet.
– Ja. Eftersom jag lyssnar på kroppen, lever hälsosamt och mediterar.

18. God organisationsförmåga.
´- Jag förväntar mig en organisation som fungerar demokratiskt och har en egen inre drivkraft.

19. Viljestyrka
– Jag backar inte inför en utmaning.

20. Karisma.
– Det får partiets medlemmar avgöra. Dessutom lovar jag att ge SD en rejäl match med en helt ny och fräsh taktik eftersom rasistkortet som ex. Expo och alla flera andra partier använt helt uppenbart inte fungerar av den enkla anledningen att även invandrare av helt andra ”raser” är med i, samt röstar på, detta parti. Rasisterna har till största delen tagit sig vidare till mindre partier. SD måste plockas med intelligens eller helt enkelt uppmuntras till en utveckling i rätt riktning med goda argument.

Eftersom jag fortfarande är halvt anonym…

MVH

MrHappy72

Kommentera

Etikettmoln

