när du är redo för en intelligent politik

Uttalandet i Aftonbladet just nu säger mer om den amerikanska abassadören och hans eget land än om Norge, anser jag. För allt man säger om andra reflekteras ju alltid tillbaka på dig själv på något vis.

Norrmännen tror uppriktigt att det är något positivt med att vara norsk, och att Norge har en speciell roll när det gäller att främja fred i världen, skriver Whitney i en rapport från förra året, enligt de Wikileaks-dokument VG läst.

Jag tycker det är positivt med Norrmän och om de tycker det själva anser jag att det visar på en sund positiv inställning till egot. För hur kan man egentligen vara snäll mot andra om man inte också tycker om sig själv och accepterar sig själv?

Norge och norrmännen har, precis som alla andra länder en helt egen speciell roll för att främja fred i världen. Det förstår alla som tar en titt på dagens situation i världen. Norge kan när som helst välja lämna Nato, gå ur samarbetet med USA i Afghanistan och kan när som helst bilda en intelligent union med Sverige Danmark och kanske Finland och Island.

Vi behöver inte ta del i den stormaktshysteri som har sitt ursprung i USA och mellaneuropa. Dessutom är Norskor hälsosamma och vackra, tycker jag. Norrmännen har dessutom en trevlig snäll humor. Norskor talar liksom svenska på ett vackrare vis. Jag älskar Sveriges grannland Norge.

Ja. Jag älskar detta landet.

Nätverket Intelligent Union hoppas verkligen på ett norskt motsvarande fredligt initiativ som kan visa USA var skåpet ska stå.

MVH
MrHappy72

Kommentera

Etikettmoln

