när du är redo för en intelligent politik

Jag tackar Sverigedemokraterna idag. Att privatiseringshysterin har gått för långt har de flesta av oss nog känt av nu.

”Den samlade oppositionen, inklusive Sverigedemokraterna, kommer att rösta för att stoppa eller begränsa försäljningar av Posten Norden, Telia Sonera, SBAB och Vattenfall.”

Bra jobbat SD! Jag hade uppenbarligen fel när jag sa att SD var ett högerparti. Jag ber om ursäkt för det.

MVH
MrHappy72

Kommentarer till: "Jag ber om ursäkt – SD stödjer de rödgröna" (6)

  1. Bara för att Sverigedemokraterna stödjer de rödgröna i just denna punkten betyder inte det att du inte är ett höger parti :)

  2. Jag hoppas att fler vaknar upp och inser att etablissemanget lurat er om att SD skulle vara ett högerparti. SD är ett mittenparti som värnar om Sverige och folket.

    Hade de Rödgröna följt sin egen politik så hade SD även röstat för höjningar i A-kassan.

  3. Korrekt. Partiet kan ju infiltreras av PR-konsulter som börjar föra högerpolitik mot betalning. Detta är svagheten med alla partier, men inte med Intelligent Union. MEN idag uppfattar jag SD som ett Vänsterparti. Invandringsfrågan är egentligen ingen höger vänsterfråga som jag ser det.

  4. Det låter toppen. Jag hoppas S lyssnar och tar tillfället i flykten.

  5. Det var viktigare för (S) att markera avstånd till (SD) än att höja A-kassan.

  6. Jo. Visst är det en märklig tid vi lever i.

    Jag tror det handlar om att S har blivit ett nyliberalt parti fullt av pr-konsulter för svenskt näringsliv som riktigt njuter av att gynna marknaden. Samtidigt är de tvugna om de menar allvar med sin EU-positivism.

    SD och V är mer ”vänster” i den frågan helt enkelt.

    MEN att vara för välfärd måste kombineras med ett tydligt Ut ur EU för annars kommer en sådan politik inte vara lyckosam. Reformen måste nämligen komma i rätt ordning 1. Ut ur EU 2. Höjd välfärd för annars blir det bakslag för en riktig politik direkt. För vill man att företagen ska klara sig bra i en sund konkurrens krävs det att man skyddar dem också.

    När S sjunkit till bottnen fullständigt med sin nyliberalism, ex. fortsatt dålig A-kassa, kommer snart V, SD och MP kunna få till en folkomröstning om Ut ur EU.

    Kanske vi kan ordna ännu mer stöd för den saken genom valsamverkan mellan mindre partier. Men se upp med PR-konsulterna! De kan snabbt infiltrera vilket bra parti som helst som har en korrumperad ledning och förstöra det totalt.

    De är som bajskorvar som flyter upp när ett skepp sjunker och ser man inte upp när man håvar in fisken så följer de med trålen in. Var vaksamma!

Kommentera

Etikettmoln

