när du är redo för en intelligent politik

I had a dream..

Härom natten fastnade jag i en mardröm. Brukar inte lägga sådant på minnet i onödan. Det fanns en stor ilska i drömmen. Rentutav maktlöshet. Antar att jag har tagit intryck av vad som skrivits i media de senaste veckorna. Expressen skrev bland annat om hur Sverige kan ha bidragit till att barn i andra länder dödats av vapen vi tillverkat här.

I drömmen vistades jag i ett enormt igenbommat hus. Alla dörrar och utgångar var låsta. Jag var barn på nytt. Ett barn bland många barn. Känslan sa mig att vi befann oss  i ett krig. Paniken hos oss lyste i våra ögon. Trots att min hjärna kokade ihop allt det där vaknade jag inte upp.

Istället fick jag känna på hur det var att tvingas gömma mig för män som hade vapen. Såg hur de likt sökhundar metodiskt letade igenom varje vrå och sköt oss en efter en. Kalla det en morbid dröm. Det va ingen kul syn att ha i skallen.

Speciellt obehagligt blev det av att se barnens avskjutna kroppsdelar och huvuden ligga utspridda i byggnaden. Kaos. Gråt. Jag sprang runt och hittade ingenstans att ta vägen. Jag skulle dö. Det va som att jag förlikade mig vid tanken. Och precis då. När geväret riktades åt mitt håll blev jag räddad ur min skräckfyllda upplevelse. Jag vaknade.Själv har jag ännu inga barn. Befinner mig ett stadium när tankarna lätt går åt existentiella saker. Barn tex.. Ska jag försöka skaffa det? Klarar jag av det? Är det värt att sätta barn till den här världen?  Jag antar att jag blir så berörd av all information, som kommer till mig, på grund av det.

Hur kan vi Svenskar tro att vi lever skyddade här och att kriget inte kommer hit när vi bidrar till detta elände? Hyckleri. Det är min tanke.. Intelligent Union behövs verkligen i Sverige.

/Tingeling

Kommentera

Etikettmoln

