när du är redo för en intelligent politik

Jag tror snarare att vi kan skapa en låg återfallsrisk för Tony Olsson. Jag minns att jag träffade Tony en dag i Borgholm då jag och min vän var där för att kolla läget runt midsommar tillsammans med många ungdomar från smålandstrakten.

Vi var faktiskt båda lite intresserade av att köpa illegala automatkarbiner men avböjde. Vi visste nämligen båda två hur vapen skulle hanteras och även om vi i övrigt  var relativt skötsamma ungdomar, så ville vi som många unga män i den åldern smeka vapen. Men sådant går ju över med mognad tack o lov….för de flesta… men tydligen inte alla. Samtidigt visste vi att vi skulle vara på fel sida om lagen om vi tackade ja. Jag minns att vi även diskuterade att ringa polisen, men på något vis kändes det fel att göra det. Han var liksom på vår sida.

Men mer intressant är att jag upplevde Tony som en ledare, en person med inre glöd som han hade ett driv. Jag upplevde honom som god. Jag tror att med rätt uppväxt och ett samhälle som bryr sig skulle  han kunna göra mycket bra med ett sådant driv och frågan är ju om han inte redan gjort det….

För när Svenska folket tror att polisen ligger bakom palmemordet och polisen envisas med att inte utreder sina egna börjar jag så smått undra om inte Tony gjorde rätt som ville beväpna oss. För om de som styr idag inte utreder brott finns det misstanke om att vi styrs av kriminella mutkolvar.

Kanske Tony nu kommer punktmarkeras och bli provocerad till nya brott igen eller rentutav dödad av poliser, men jag hoppas att vi kan stoppa det. Om jag skulle ha en livvakt som statsminister vore kanske Tony Olsson idealisk att leda det hela? Han om någon skulle nog kunna upptäcka och skjuta högerextrema poliser utan att tveka en sekund.

Att han dessutom befunnit sig i isolering ser jag som en klar merit. Alla som vill bli upplysta måste ändå isolera sig och göra introspektion. Om inte i en cell så ändå under ett träd i naturen eller liknande.

Lycka till Tony och välkommen ut efter avtjänat straff! Gammalt kan inte göras ogjort. Du kan endast göra det rätta och det goda i nuet och blir i samma ögonblick som du gör det förlåten för alla dina synder. Samma sak gäller alla människor som vaknar upp nu och gör det ända rätta. Det enda anständiga.

För det är möjligt att leva ett behagligt liv genom att man lever klokt, hedervärt och rättfärdigt. För endast med alla delarna, d.v.s. klokhet, hedervärdhet och rättfärdighet kan man nämligen nämligen leva ett liv fullt av välbehag, inte annars.

/MrHappy72

Kommentera

Etikettmoln

