när du är redo för en intelligent politik

I Aftonbladet idag läser jag hur den svenska skolan misslyckats. Jag tror att svaret ligger att eleverna behöver människor i sin närhet som kan relatera sin kunskap till verkligheten, exempelvis som denna forskare, som fick nobelpriset, lärde sig av sin far, samt att eleverna ska känna att de leker med kunskapen, inte att det är en betygspress eller press från föräldrarna.

Alltså kommer evolutionen sannolikt helt automatiskt av att uppmana barnen att fullkomligt skita i betygen och ha kul. Det kommer gå fint. Ta gärna in lärare ibland från yrkeslivet som kan relatera kunskaperna på ett kul vis också! Korvstoppade lärare är i själva verket kanske det värsta man kan utsätta barn för? Här har ni ytterligare en till bildad individ som via ett youtube-klipp vill att lärosystemet ska göras om helt.

MVH
MrHappy72

Kommentarer till: "Evolution svaret för intelligentare elever" (6)

  1. Fint :)

    Einstein fick underkänt i sin utbildning. Han menade att man måste plocka fram barnet inom sig och ha FANTASI för att kunna upptäcka nya samband.

  2. Lars Baron sa:

    Du har så rätt så!
    De här citaten lär A Einstein ha sagt: Det enda som stör min inlärning är min utbildning. Fantasi är viktigare än kunskap. För kunskapen är begränsad, medan fantasin omgärdar hela världen, stimulerar framsteg, och föder utveckling.
    Utbildning är det som finns kvar efter man glömt det man lärde sig i skolan.
    Betrakta aldrig studier som en plikt, utan som en avundsvärd chans att lära känna den befriande influensen av skönhet i själens kungarike för din egen personliga glädjes skull och för samhällets vinst som ditt senare arbete tillhör. Om de ger dig ett linjerat papper, så skriv på tvären.
    Det enda som stör min inlärning är min utbildning

  3. Delta Lars Baron! Bli medlem för barnens skull!

  4. tingelinghelena sa:

    Ja, allt som får barn att intressera sig och engagera sig är toppen! Alla lär sig inte på samma sätt. Det måste in verktyg för att bemöta olika individer. Men man brukar ta till sig sådan information som upplevs som lustfylld. Sååå, bra sagt Happy :)

  5. […] tidigare i omgångar bl.a. i Aftonbladet som jag har kommenterat tidigare i min bloggpost ”Evolution svaret för intelligentare elever” och ”Forskarna eniga – Avskaffa […]

  6. […] faktiskt läst i flera omgångar bl.a. vilket jag har kommenterat tidigare i min bloggpost ”Evolution svaret för intelligentare elever” och ”Forskarna eniga – Avskaffa […]

Kommentera

Etikettmoln

