när du är redo för en intelligent politik

Mona Sahlin angriper Juholt:

Jag tycker att Håkan uttryckte sig lite taskigt om att Thomas har spelat fotboll längre än han hållit på med politik, säger Mona Sahlin…

Det ger mig faktiskt hopp. En politik som alltså INTE vill bli som det som var innan. Jag tror inte kritiken är planerad som någomn slags ”bad cop & good cop”, även om Mona uttrycker sig om ”alltför rött”, vilket måste anses som en positiv färg i Socialdemokraterna. Så det är med viss glädje jag tittar på Juholts linjetal…

…för visst inger det hopp. Känner ni igen det utslitna ordet? Hopp. Jag VET att Juholt inte kommer lyckas och att det, som vanligt är tomma ord. Men faktum är att jag faktiskt tror att han tror på sig själv och att även medlemmarna i viss mån tror på det. Men låt mig förklara vad Juholt inte förstår och varför Socialdemokraterna borde se sig om efter bättre ledarskap!

Kortfattat. Det är inte en helomvändning vi ser i Socialdemokratin. Det är en tillfällig lagning av skrovet och en kursändring åt vänster, verkligen en nödvändig sådan, men inte en tillräckligt kvalitativ lagning för att undvika grundstötningen som kommer riva upp en gigantisk reva i skrovet efter nästa val då Socialdemokratin vinner tillsammans med miljöpartiet och vänstern. Ja. Jag tror att de kommer vinna stort, men då kommer de stå där med brallorna nere, precis som Spanien och Grekland med sina vänster-regeringar.

Det beror på att en vänstervridning av politiken kommer leda till kapitalflykt och företagsflykt. Det har inte alltid varit så, exempelvis inte under Olof Palme, men på en fri marknad där företagen inte skyddas är det faktiskt så.

Problemet heter EU och för att vänstervrida politiken behöver man faktiskt gå ur EU och upprätta ett skydd för företagen. Det måste Juholt inse och har jag fel så upplys mig om varför företagen skulle vilja vara kvar i Sverige när folk kan köpa varor fritt från andra länder där de är billigare?

Han citerar Olof Palme, men Olof Palmes politik kommer inte Juholt genomföra. Långt ifrån.
Olof Palmes ekonomiska politik och hur den avskaffades beskrivs i youtubeklippet novemberrevolutionen.

Att han upprepar ”tillväxt” stup i kvarten, precis som alla andra galna politiker och borgerliga ledarskribenter, ser jag mest som gulligt eftersom han, precis som resten, inte har en jävla aning om vad den exponentiella funktionen betyder. För den som inte kan tillgodogöra sig utbildningen i föregående länk så betyder det en omöjlig hamster.

Och för den som vill verka för en intelligent politik finns numera nätverket Intelligent Union. Vi kommer givetvis gå ur EU innan vi ens börjar tänka på att föra en vänsterpolitik. Det har med lite djupare intelligens att göra. Intelligens som alla kan få del av.

MVH
MrHappy72

Kommentera

Etikettmoln

