när du är redo för en intelligent politik

Jag slinker in som på ett halt bananskal idag på en artikel som Åsa skrivit och klickar genast vidare och får än mer stoff att beundra. Insiktsfullt och självrannsakande. Läs och njut!

Fördummande lojalitet

Jag minns hur jag själv en gång försvarade en annan ockupation av det där landet. Fördummande lojalitet är inget som utmärker enbart ”den västerländska civilisationens” hejdukar….

Folkmordsmiljonären

Samtidigt gjorde han ett program för TV 8, Middag med Bildt, där jag en gång var inbjuden. Han visade mig en uppmärksamhet som fick mig att falla pladask. Jag kände mig upphöjd, bekräftad. Han ser mig, alltså finns jag. Jag skäms när jag tänker på det, men skammen blir sjufalt värre vid tanken på att hela journalistkåren låtit sig bedåras.

Åsa Linderborg. Du inspirerar mig. du är givetvis inbjuden till Intelligent Union när du nu visat prov på enorm självinsikt och modet att visa dina egna erfarenheter på ett sådant personligt vis. En tår rinner sakta ner för min kind. Det är mer än bara ord. Du har både hjärta och hjärna. Du berör mig när du skriver. Jag får hopp om att Universum lyssnar och att mänskligheten är på väg upp ur träsket och faktiskt håller på att bli intelligenta.

Kram
MrHappy72

Kommentera

Etikettmoln

