när du är redo för en intelligent politik

Aftonbladet skriver idag om  allvarliga övergrepp, avrättningar och systematisk förstörelse i Sudan, ja, ni minns landet där Carl Bildt varit inblandad genom Lundin Oil. Kanske han är glad just nu att ingen kan komma in i landet och kan undersöka vad som verkligen skett. jag ger idag mitt beröm till George Clooney för att detta kunde rapporteras. George har gott om pengar och bryr sig om vad som sker med denna planet. Tacksamhet. Vi behöver fler intelligenta människor som George.

Och att ge sig på moder jord ses inte med blida ögon av rättsväsendet. Det är jag glad och tacksamma för. Det finns intelligens i Sverige också. Och Stockholms stad värderar sina träd högt och det är jag extremt glad för. Jag vet nämligen konsekvensen av att inte värdera träd högt. Tacksamhet till Stockholms stads politiker och administratörer idag.

Jag är dessutom glada för att Daniel Swedin idag vaktar allemansrätten och jag tror att Anders Carlgren endast missat några detaljer och att han på ett intelligent vis, likt Norge gjort, kan förändra allemansrätten tillsammans med alla andra så att den blir rimlig och att naturföretag forsatt kan få ut fler i naturen och njuta av den. För endast om människorna förstår naturen förstår de ju att den behöver vårt skydd.

Jag är idag också tacksam för Isabella Lövins logiska resonemang om att de utsläpp som regnar ner över Skandinavien måste åtgärdas. Jag tycker själv att ett enkelt och bra sätt vore höga miljötullar som kan sänkas mot de länder som är rena. Jag tror att detta skulle ge omedelbar effekt.

Ännu mer effekt skulle vi få om fler gick med i Intelligent Union för det skulle tvinga in politiken på rätt spår igen så att vi för evigt kan få äkta friska kallsupar när vi badar. Ett intelligentare spår helt enkelt.

MVH
MrHappy72

Kommentera

Etikettmoln

