när du är redo för en intelligent politik

Jag kan inte rädda er

I morse tidigt tidigt under meditation insåg jag att jag inte kan rädda er oavsett exponentiell tillväxt av populationen eller inte och på något vis kändes det befriande.

Det handlar om naturens krafter. Enorma vulkanutbrott. Det handlar om enorma asteroider.

Det enda jag kan skulle kunna göra är att skjuta upp en ev. katastrof som ex. katastrofen på Påskön en stund om fler gick med i nätverket aktivt.

Men eftersom det inte sker så är det nog så att alla vill att vi ska gå under i förtid eller helt enkelt inte bryr sig.

Så jag citerar Epikuros och har en glad dag istället:

Där döden finns, finns inte vi och där vi finns, finns inte döden. Därför är döden ingenting för oss.

MVH :-)
MrHappy72

Kommentera

Etikettmoln

