när du är redo för en intelligent politik

Jag är tacksam för att Sverigedemokraterna har en partiledare som Jimmie Åkesson idag. Han visar hur värdig han är som partiledare.

Han gör i princip allting rätt.

Trots de andra partiernas ännu inte accepterat en deliberativ demokrati bjuder han återigen upp till saklig diskussion om migrationspolitiken.

Det är bara en sak han han kunde göra mer rätt. Här får du ett tips från Louise Hayes, Jimmie! Universum kommer göra att meddelandet går fram.

Jag tror nu att de andra partierna kommer våga ta diskussionen. Jag talar om ett riktigt djuplodande och undersökande samtal, s.k. deliberativ demokrati.

Kram till alla!
Jag älskar er allihop även syndaren och mig själv.
MrHappy72

Kommentarer till: "Jimmie Åkesson har många rätt idag och strax ett rätt till" (6)

  1. Det finns tydligen fler stollar än jag trodde

  2. Nattyswede sa:

    Åkesson representerar en del av den svenska befolkningen. Man måste acceptera detta. Kan man inte det, så accepterar man inte demokrati.

  3. Helt riktigt. Men att acceptera demokrati räcker inte. Man måste acceptera ett deliberativ demokrati och vara artiga mot varann. Den som börjar vara artig och deliberativ först vinner givetvis min röst i valet. SD leder racet just nu men Vänsterpartiet kan kanske kompensera för en dålig start. :-)

  4. Eftersom du på din Facebook-sida anger att du är sosse får jag ge dig helt rätt, men det finns sossar som faktiskt inte är stollar och här har vi en sådan aktiv intelligent sosse som kan tänka självständigt som jag tror att även en stolle skulle kunna ta intryck av: http://janmilld.wordpress.com/about/

    Jag är inte enig med honom om allt, men ha en trevlig läsning. :-)

  5. Nattyswede sa:

    Mr Happy: Förstår jag dig rätt att du kommer att rösta på det parti som visar mest prov på att vara artig och deliberativ oberoende av partiets sak frågor? Now you´re scaring me….;-)

    Deliberativ demokrti för mig är detsamma som demokrati. Den demokrati som tillämpas i de flesta länder idag kallar jag sken demokrati. Man är inte i närheten av att leva upp till demokratins fulla potential.

  6. Utan att vara hövlig kan man inte föra en saklig debatt och det är endast en saklig debatt som kan leda till intelligenta enhetliga beslut. Därför är denna hövlighet grunden för att intelligens någonsin ska kunna bli en del av vår demokrati.

    ”Tro inte på något bara för att du hört det. Tro inte på något bara för att många säger att det är sant. Tro inte på något bara för att det finns att läsa i religiösa böcker. Tro inte på något bara för att en auktoritet, som t.ex. en lärare eller någon som du ser upp till påstår att det är sant. Tro inte på uråldriga traditioner. Men om du efter egen observation och undersökning finner att det stämmer, är skickligt och bidrar till att hjälpa andra, endast då behöver du acceptera det som sant.” Buddha

    I en ”egen observation och undersökning” kan man alltså inte utgå från att man själv har rätt och vara ohövlig mot den med andra åsikter. Det är ju faktiskt helt befängt och vi får hoppas att alla politiker vi ser i TV-rutan tillfrisknar mentalt så det kan bli intressant att följa igen.

    Att kriga med varann istället för att tala fredligt skapar ju bara fler som ABB. Vill du alltså ha det vill du alltså ha fler mord och det är då du som skapat det problem som du sannolikt går runt och gnäller på.

Kommentera

Etikettmoln

