när du är redo för en intelligent politik

Jaha. Jag läser min mail från Nej till EU och blir smått chockerad. Förbluffande nog är nu Vänsterpartiet alltså för ett odemokratiskt och extremkapitalistiskt EU-projekt, där länder, företag och medborgare bjuder under varann i racet mot bottnen. Intressant. He he he.

Var det mutor eller infiltration som ledde till detta? Ja. Det kan man verkligen fråga sig. Men ok. Då finns det alltså bara två möjliga positiva valmöjligheter i valet för mig.

1. Valsamverkanspartiet om nu alla småpartier, motförmodan, inser att valsamverkan är nödvändig och de medverkande kommer över 4% i opinionsundersökningarna. Det vore dessutom utmärkt för Intelligent Union hoppas jag.

2. Om det inte sker så har jag bara Sverigedemokraterna som ett uttalat EU-negativt parti att välja på. Det enda partiet som vill göra att Sverige kan föra sin egna politik effektivt.

Om jag kan säga något positivt om detta så är det i alla fall att jag är mer säker på vad jag ska välja i valet. Innan detta fanns Vänsterpartiet som ett möjligt alternativ om de bara kunde ta alla diskussioner på ett deliberativt demokratiskt sätt med Sverigedemokraterna.

Tacksamhet på förhand för ett intelligentare fokus hos er alla!

MVH
Martin Tomas Aldor Gustavsson

Kommentera

Etikettmoln

