när du är redo för en intelligent politik

Hej kära Marcus Birro!

Idag läser jag Expressen och Aftonbladet om dig Marcus Birro och idag blir jag alltså tvungen att stå upp för dig och dina demokratiska rättigheter att yttra dig och ha en politisk åsikt och att du ska ha rätten att söka nytt jobb som partiledare i Kristdemokraterna, om du vill det, precis som jag sökt till Socialdemokraterna, utan att utsättas för repressalier som påminner mig om någon typ av åsiktsfascism.

För är det inte så att varje moderator för varje debattprogram har en politisk åsikt, redovisad eller inte? Är det rentutav inte bättre att denna åsikt redovisas än att den förblir dold?

Hur man kan vara (en gammal) konservativ kristdemokrat är visserligen förunderligt för mig, men ok, innan man blir upplyst och vaken skall man kanske vandra i mörker, tala i tungor, känna änglarnas närvaro eller kanske tro på flygande spaghettimoster.

Men för Guds skull fatta mod Marcus Birro! Skall du vara ledare får du allt ha lite mer stake än vad jag läst om idag! Gör det rätta, det enda goda, det rimliga! Res dig från knäna! Jag ser fram emot att möta dig i debatt- eller TV-soffan någon dag som partiledare för den kristna högern. Jag vill därför lyfta dig med Peter Wahlbecks visdom idag:

Följ ditt eget samvete och slicka aldrig röv. /Peter Wahlbeck

Så, varför inte göra som Jesus gjorde med bordflippandet i templet! ;-) Där har du en kille som minsann inte slickade röv! Leta efter en Jesus i dag och du skall finna honom där, protesterandes mot dåligt uppförande av människor som gjort pengar och makt till sin religion, ärlig och modig och för en förändring som är god! Visst. Kanske blir han korsfäst, men Jesus är knappast en konservativ hycklare.

Jag tror på din förmåga att börja bli en vaken intelligent hederlig människa med mod! Nu är en bra tidpunkt att börja. Det är faktiskt den enda tidpunkt som existerar. Le gärna samtidigt och hjälp killen på korset brevid!

Martin Gustavsson
Intelligent Union – Partiet som helt tydligt står upp för din yttrandefrihet idag

Kommentarer till: "Birro utsatt för förtryck men kan resa sig och sluta hyckla" (4)

  1. mr Svenssson sa:

    Som så många andra poltiker rättar han kappan efter vinden,,,,,,,,,,,

  2. Mänskligt även om jag personligen önskar mig politiker med mer stake som kan stå upp för viktiga principer. – Martin

  3. […] om Kristdemokraterna: Birro ansöker som partiledare till Kristdemokraterna Fakta om hur Tyska Kristdemokraterna valde in Hitler 1933 Like this:GillaBli först att gilla denna […]

  4. Vore intressant att höra från TV4 om deras dubbelstandard med Fridolin: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article13722311.ab
    Vad är skillnaden i beteende?

Kommentera

Etikettmoln

