när du är redo för en intelligent politik

Det var intressant och välformulerat i E24 idag från Per Lindvall. Han skriver om varför europakten är fel medicin för Europa. Ett rent nöje att läsa. Bra information, späckat med insikt och kunskap baserat på fakta. Läs och njut! Ett absolut lästips för hela svenska folket och speciellt för de människor som organiserat sitt motstånd genom organisationen Nej till EU.

Vad en PR-konsult som Göran Persson uttrycker skall givetvis tas med i resonemanget också när man vet vem som betalat för uttalandet, men detta framgår inte riktigt.

Nu spekulerar jag, men personligen tror jag att han har samma uppdragsgivare som resten av förespråkarna för EU och EMU, men att Göran Perssons uppgift är att dra med ytterligare mängd okunniga från Socialdemokraterna in i ett felaktigt beslut för alla Sveriges medborgare.

Om Göran Persson skall kallas Lobbyist eller PR-konsult kan väl vara hugget som stucket men att han ägnar sig åt att påverka politiker och folk för ett särintresses räkning är för mig ytterst sannolikt.

Att ett sådant beslut, som han vill genomdriva, skulle gynna herrgårdsägare som han själv på ett exeptionellt vis är givetvis något jag funderar på, men visst känns det aningen långsökt, så jag tror, som sagt, att mer är inblandat denna gång. Förmodligen ett fett ”arvode” eller vad nu ett sådant ”arvode” i lönndom bör kallas. Mutor?

Men tacksamhet för att Svenska folket och alla partimedlemmar har vaknat ordentligt redan. Josefin Jakobsson på E24 skriver dessutom att bara en av tio är positiva till att ersätta kronan med euron enligt Skops EU-barometer.

Alla grupper i Sverige säger nej till EMU och euron. Motståndet är kompakt bland alla partiers sympatisörer, inom alla fackliga organisationer, bland yngre och äldre, samt bland låg- och högutbildade. Motståndet är djupt förankrat i alla delar av Sverige, säger han.

Så, som jag ser det är regnbågens alla färger enade i Sverige idag i detta. Så vi bör inte diskutera Euro för Sverige alls, men snarare diskutera huruvida vi vill utträda ur EU eller ej. Det är den fråga som är relevant idag i EUs ständiga kriser om vi föreställer oss att vi faktiskt har demokrati i Sverige, anser jag.

Jag är dessutom glad att jag i valet har två partier över 4% som är för ett utträde ur dagens EU i Sverige och att dessa båda partiert kan föra en jämlikare politik som gynnar svaga grupper och det är Vänsterpartiet och Sverigedemokraterna. Dessutom är jag tacksam att andra EU-negativa småpartier som vill valsamverka finns idag. Ett sådant parti är exempelvis en utbrytargrupp ur Miljöpartiet som heter Gröna partiet och givetvis detta nätverk för intelligent deliberativ direktdemokrati.

Tacksamhet för att ni finns alla hederliga svenska medborgare och för att ni alla gör er lilla bit! Ni behövs och är värda allt beröm.

Varm kram
Martin Gustavsson

Kommentera

Etikettmoln

