när du är redo för en intelligent politik

Hej alla nya mediterande medlemmar!
Idag presenterar jag era videor.

Jag tittade på en privat video där min far läste upp dikten Takt av Gustaf Fröding rakt ur minnet. Det var imponerande! …och det får mig att tänka på Angela Merkel som verkar kunna marchera i takt med tiden och det som Fredrik Reinfeldt nu vill lägga på folket genom att höja pensionsåldern till 75 samtidigt som vi givetvis borde rationalisera bort fler och fler jobb istället och sänka arbetstiden och dela på jobben. Var är lakejerna som bockar för honom nu? Varför så tyst? Inga korkade blondiner kvar i moderaterna? Finns de måhända i Tankesmedjan Limbo?.

9 Klu klux clan joins Intelligent Union in English
Oj oj oj! Detta youtubeklipp kopplar om helt i hjärnkontoret på mig och för tanken in på Angela Merkel som porträtteras som nasist en gång till och även Jan Milld. Sorry Jan. Det är Ohlys fel. Men ut ut ur sandlådan nu säger jag till mig själv! Men när ska Jan få ändan ur vagnen och göra något radikalt och gå med i Intelligent Union, men nu är hans fokus inte alls på nedväxt och naturlig balans längre och han vill tydligen förpassa rovdjuren till nordöstra Norrland, ett slags koncentrationsläger för vargar liksom, tjolahoppsan, så kanske det är bra om han börjar meditera först i vargrika områden så han får lite mer enhet med vargen? Titta djupare på Vargen, Jan, från olika källor!

10 Ulla Foliehatt Intelligent Union om mobilstråling och om Enhet
Ulla får mig in på tanken om blondiner, för fin är hon även om hon är mörkhårig, men det jag förfasas över är att hon kan ha rätt, och då tänker jag osökt också på Josef Boberg som med en annorlunda approach fungerar annorlunda och upplysande på området mobilstrålning. Annorlunda och rolig är också Schlaug idag med sin historia om Percy Barnevik. Kan Barnevik också vara mobilskadad?

11 Muhammed som säljer Pizza och kebab går med i Intelligent Union
12 Muhammed fd medlem i Sverigedemokraterna vill avskaffa religionerna
13 Muhammed och Nasse talar om miljön, kebab och falaffel
Och Muhammed är en sån där kille som man gillar och vill äta falaffel hos liksom, en sådan kille som berikar Sverige, en sådan kille som jag anser är mer svensk än Jimmie Åkesson.

Kram till alla nya och intressanta medlemmar
Martin

Kommentarer till: "Satir – Presentation av nya medlemmar" (4)

  1. stig ramsing sa:

    (Har censurerar friskt i inlägget för att gör det tillräckligt anständigt. MVH Martin)

    MONARKINS SISTA MISSFOSTER?

    Utan hänsyn till att deras beteende cementerar och även eskalerar klassamhället, försöker alla de regimtrogna anti-demokratiska snyltmedierna fortfarande att tälja guld genom att förhärliga folkets fiende nummer ett, monarkin, (och dens tack och lov sista dödsryckningar).

    Om därför allt vill sig väl för den svenska jämlikheten och rättvisan, är förhoppningsvis monarkin borta redan innan nyår och då i stället åtminstone en nominell demokrati installerad.

    Fast om inte familjen Bernadotte inom kort plockar ihop sina sista fungerande hjärnceller och frivilligt abdikerar för att jobba på lika fot med alla andra, börjar man ju tyvärr så smått fatta, varför någon förvirrad välvilling kanske snart väljer den ”norska metoden” att för egen hand avlägsna detta hån mot allt i tiden.

    Ingen är fri förrän alla är fria!

    Stig Ramsing

    ordförande Nordisk Union

  2. Att framföra sin åsikt på ett intelligent sätt är en konst som jag ännu själv helt behärskar. Det gäller att försöka vara vaken.

    Om du blev mer anständig i munnen och varit mer seriös hade kanske Nordisk Union varit betydligt större idag för det är många Norrmän och Svenskar som ser det som en bra idé.

    Jag är säker på att det finns ett samtal om en nordisk union, men tyvärr kommer aldrig du få vara en del av detta, tror jag, för du saboterar enbart för dig själv.

    Det finns dock hjälp att få för att bli mer anständig och för mig är rekommendationen meditation.

    Man kan argumentera mot och driva med makthavare och kungahus med värme och på ett intelligentare sätt än att vara frånstötande.

    Ex.
    Idag tycks det mig som om majoriteten av folket i Norge och Sverige röstat för partier som älskar NATO, överhöghet och invasioner så till alla Svenskar och Norrmän och Danskar som röstat in dessa krigshetsande politiker som invaderar land efter land vill jag härmed sjunga:

    – NATO NATO yber alles yber alles in den welt!

    Heil Myself
    Der König den Welt

  3. stig ramsing sa:

    Så länge du, Martin, (och makthavarna överallt) fortsätter censurera och kuva yttrandefriheten under mysko täcken av t. ex. anständighet (for vem?), kommer vi i alla fall ingenstans.

    Antingen har vi yttrandefrihet eller också har vi ICKE yttrandefrihet.

    Att försöka uppfinna en mellanväg som det härskande systemet försökt med sina så kallade inskränkningar av yttrandefriheten, dvs. exempelvis hets mot folkgrupp-lagen etc., gör ju, att vi per definition inte ens i Sverige i dag har kvar någon yttrandefrihet värt namnet.

    Att kunna yttra sig 100% fritt är ett absolut måste och en behövlig mänsklig säkerhetsventil, om vi ska undvika kollapsen runt hörnet, där t. ex. alla, som inte fick säga heil Hitler mm., nu i stället i sin frustration är på väg med kulsprutorna.

    Hur ska vi veta var alla ”idioterna” finns och argumentera vår sak, om de gömmer sig i tystnad?

    I ditt lille borgerliga kedjehushjärta vill du säkert väl, Martin, fast med din missförstådde attitud/censur bidrager du till inget annat än status quo, dvs. rullansen med ingenting om allt drar ut på tiden och klassamhällets profitörer, den politiska elit, industribaronerna, kungahus etc. bara gnuggar på i sina gyllene glashus, medan den friska luften tar slut för oss alla.

    Kanske dags du vaknar från din perma meditation, så du kan granska på, tills du blöder bakom dina exklusiva glasögon – och skicka gärna först din kommentar hit, så jag kan färdigställe den åt dig i intelligent form.

    Kyss 2 U

    Stig Ramsing

  4. Du har en hemlig superintelligens vilande, ett högre själv, som är en del av dig. Det som förhindrar dig i ditt sinne att se detta extremt starka ljus, denna sanning, är ditt ego.

    Men du kan flyga högt över detta om du vill. För ditt ego vill egentligen sakta börja erkänna fel i dig och i din egen nuvarande tro men går det lite för fort så svarar egot med ilska eller med att ignorera.

    Så ett bra sätt är att andas djupt och sakta, att börja se när man själv blir irriterad eller arg och försöka förstå djupare vad det beror på. Detta kallar jag meditation. Ilska är den signal som gör att man bör vara uppmärksam och sakta utvecklas till en mycket mer vaken och mycket mer logiskt tänkande människa.

    I slutändan gynnas både du och ditt ego, för belöningen är riktig och utvecklande. Du blir intelligentare och mindre flyktig i ditt tänkande genom meditation. Det är min personliga erfarenhet efter att ha gjort det.

    Eftersom du nu riktar dina ord mot mig väljer jag att godkänna dem. Att säga mindre bra saker om mig är nämligen som att hälla vatten på en gås för jag är en väldigt positiv individ. :-)

    Positivitet är resultatet av mental friskhet.

    Just nu anser jag att du jobbar för EU och emot NUs egna intressen och inte ditt eget så vida du inte är anställd av EU för att förstöra för denna tanke om en nordisk union. Låt mig förklara hur jag tänker!

    Den negativitet du vräker omkring dig landar enbart på dig och den organisation du företräder, inte på mig.

    Det finns fler aspekter

    1. Jag vet inte på vilken nivå yttrandefriheten är i Danmark är, men jag tror att din nivå du befinner dig på överskrider den nivå med vilken man faktiskt bryter mot lagen även i Danmark. Resultatet för dig är vanligtvis tystnad eller att folk ignorerar dig, misstänker jag, eftersom de flesta inser att du helt enkelt behöver professionell hjälp och tycker synd om dig, men jag ska, istället för att ignorera dig, hjälpa dig att få mer medlemmar i framtiden för jag gillar din grundtanke om en nordisk union även om du nu förstör för dig själv just nu.

    2. Yttrandefrihet ligger alltid på en nivå, högre eller lägre. I Sverige har vi en lag som heter lagen om ärekränkning https://lagen.nu/1962:700#K5 och den reglerar vår svenska yttrandefrihet och jag anser att den är ganska balanserat skriven och jag försöker följa den.

    3. En annan aspekt än att enbart följa lagen är att man med positivitet och konstruktivitet kan lösa problem och med negativitet och destruktivitet inte kommer någon vart alls. Vill man att folk ska lyssna och ta till sig vad man har att säga är det bra om de får en positiv känsla när de läser det, inte att de mår dåligt. Positivitet mår man nämligen bra av och vill komma tillbaka för att få mer av den.

    Men förändring är möjlig.

    Det finns några citat som du kan fundera på:

    ”Bitterness is the outcome of a wrong mental movement – the attempt to force external events to conform to internal fantasy. The cure is to see fantasy as fantasy, which will reveal it as neither necessary nor rewarding.” / Vernon Howard

    ”Try to see what attitudes rule your day, then ask what kind of a day you usually have.”
    / Vernon Howard

    ”Whenever you have truth it must be given with love, or the message and the messenger will be rejected.”
    / Mahatma Gandhi

    ”Retaliation is counter-poison and poison breeds more poison. The nectar of Love alone can destroy the poison of hate.”
    / Mahatma Gandhi

    ”The spirit of democracy cannot be established in the midst of terrorism, whether governmental or popular.”
    / Mahatma Gandhi

    Dessutom anser jag att Intelligent Union är för alla nationers väl i världen, men inte på bekostnad av varann, men i win-win-samverkan och respekt, och jag anser att IU är för en mer balanserad jämlikhet, så IU är långt ifrån att vara ”borgare”. Där ligger IU betydligt närmare V, anser jag.

    IU är som V vad gäller jämlikhet.
    IU är som SD vad gäller att skydda Sverige och svenska medborgare, men vill även skydda vårt folk mot andra religioner än Islam, för religion är ett opium för folket och skadligt för logiskt tänkande.
    IU är som Gröna partiet vad gäller miljö, dvs, mer grönt än Miljöpartiet.

Kommentera

Etikettmoln

