när du är redo för en intelligent politik

”Jag bara undrar – vad har ni ateister gjort för samhällets svaga?”, säger den väldigt attraktiva Natalia Kazmierska i sin kolumn i Aftonbladet.

Jag har sett Gud under meditation så låt mig vara snäll och ta en av de mest populära exemplen i religionens namn i västvärlden, nämligen Moder Theresa. Vad gjorde hon för att hjälpa de fattiga?

Jag besökte det överbefolkade Indien och Calcutta där hon verkade och ”hjälpte” de fattiga, men genom hennes religion var det naturligtvis ”ogudaktigt” med prevention med det påföljande resultatet att de hon ”hjälpte” skapade fler hjälpbehövande med den exponentiella funktionens kalla logik.

Lidandet Theresa lindrade kortsiktigt ledde naturligtvis till än mer lidande som jag fick bevittna när jag var där. Det löste på intet sätt grundproblemet. Att det kommer sluta som på Påskön förstod hon nog inte riktigt.

Vad har jag som ateist och personligt vittne av Gud gjort?

Jag är absolut inte perfekt men jag skapade i alla fall Intelligent Union för jag tror att barn behöver friheten från religion, jag tror att världen behöver prevention och för jag tror på upplysning baserad på vetenskap och eget tänkande. Jag tror att vi alla tillsammans kan hjälpa varann långsiktigt istället för flyktigt.

Vad gjorde du och redaktionen på Afronbladet för de fattiga långsiktigt, Natalia Kazmierska, frågar jag som ateist? Mitt svar är att ni alltid gjorde ert bästa eller egentligen ville det när ni inte riktigt lyckades.

Om du vill träffa mig när jag börjar jobba på Aftonbladet i sommar, så bjuder jag gärna dig och hela redaktionen på veganmat, samt på en introduktion i meditation som kan hjälpa er alla till verklig super-intelligens så att ni inte enbart förblir den bästa nättidningen men dessutom fullständigt kan dribbla bort allt motstånd.

Gud är enheten med allt levande, kärlek och sanningen.
Sök den och ha modet att gå hela vägen!

Kram
Martin Gustavssson
Den synnerligen ”flummige” ateisten

Kommentarer till: "Vad har Natalia Kazmierska och religionerna gjort för de fattiga?" (4)

  1. erik stratop sa:

    Gud är endast en religiös vanföreställning och har inte med verkligheten att göra.
    Hjärnan spelar människor spratt särskilt om den blir sysslolös , under meditation eller liknande påverkan ( eufori osv).
    Den är och fungerar efter kemiska signal-substanser. Det är därför vi har utvecklat psykofarmaka, så att människor ska kunna fungera väl i samhället. I annat fall hade många människor varit obotligt bundna till tvångsvård för resten av livet. Så är det knappast i dag.
    Däremot kan man mycket väl ifrågasätta ett samhälle som av olika skäl producerar eller inducerar sjukdomsprocesser hos befolkningen är friskt i sig. Men det är en annan sak.

    Det är totalt meningslöst att hålla fast i ett religiöst substitut som aldrig kan visa sig i verkligheten och kan låta sig undersökas.

  2. För mig är Gud enheten med allt levande, det kollektivt undermedvetna och när man ser det ser man ”Gud” eller börjar dyrka detta som ”Gud”. Och det man dyrkar är ju ens ”Gud” oavsett om det är vitrockar, pengar, ordet tillväxt eller enheten med allt.

  3. erik stratop sa:

    Meningslöst pladder. Finns inget kollektivt undermedvetet, vad skulle det bestå av?
    Varför ska man dyrka något, och vad innehåller ordet dyrka? Menar alla att de sätter samma valör i ordet dyrka. Att gilla, vörda, älska, tycka om och dyrka är det samma sak?

    Bullshit!

  4. Varför är du arg?

    ”Take disturbance as an awakening sign that you misunderstand something you assumed you understood.”-Vernon Howard

Kommentera

Etikettmoln

