när du är redo för en intelligent politik

Aftonbladet skriver om familjen från Armenien som invandrat till Ånge som jag skrivit om tidigare.

Familjen kommer tillbaka tack vare att kvinnan i familjen fått arbetstillstånd. Stort grattis till familjen som sannolikt får bättre ekonomi nu än de hade i Armenien. Det betyder sannolikt att du som skattebetalare betalar kalaset mitt i krisen om jag förstått saken rätt. Du får nu alltså lite mindre i plånboken tack vare detta beslut, för att uttrycka mig så att även alla Socialdemokrater förstår.

Visserligen framgår det inte om någon pga. detta förlorar jobbet på ICA, och få gå på A-kassa, men det är ju rimligen logiskt så vida inte ICA betalar för kalaset. Grattis till dig också i så fall. Jobba är inte alltid så kul det heller.

Men att historien passar in i Aftonbladet, vars journalister inte ens verkar kunna tänka i tre steg, är fullkomligt solklart. Ingen undersökande journalistik, men ytligt och lyckligt. Grattis till Aftonbladet!

Aftonbladet tycker det är bra att Sverige får snabbköpskassörskor från Armenien och om unga svenska ungdomar inte får sådana jobb istället saknar betydelse idag får vi anta. Det borde vara den rimliga slutsatsen, om jag förstått saken rätt. Har jag rätt eller fel?

Nu spekulerar jag, men kanske blev det en arbetslös ungdom till som nu tänker rösta på Sverigedemokraterna? Grattis Aftonbladet! Kan man säga så när Aftonbladet pga. att de inte vill rapportera djupare kanske skapar de problem de själva går runt och gnäller på?

Intressant för Sverigedemokraterna att undersöka och lägga lite ljus på kanske? Sanningen är nämligen intressant, anser jag, oavsett vem som har rätt.

Men det är klart att jag kan ha helt fel. Rätta mig gärna i så fall, för jag har fel ibland!
Återigen grattis till familjen och alla deras vänner i Ånge som dragit en jackpot! Och grattis Sverige för jag antar ju att dessa invandrare ändå är av en mycket mer avslappnad sort än de som vill mörda journalister på Jyllandsposten som drivit med Muhammed.

Kram
Martin Gustavsson
Intelligent Union

PS. Ta ilska som en signal att du har missförstått något som du trodde att du förstod!

Kommentera

Etikettmoln

