när du är redo för en intelligent politik

Aftonbladet skriver om hungerspelen och det är intressant att notera att det är de religiösa som motsätter sig. Det är de religiösa som uppmuntrart till evig befolkningstillväxt som motsätter sig, de religiösa som överbefolkar planeten och de religiösa världen över som skapar hunger, strid om resurser, krig och misär och inte vill börja förstå vad tillväxt leder till.

Youtube-klipp om tillväxtens logik här.
Läs mer om exemplet Påskön här (engelska).

Verklighetens hungerspel har utspelat sig här och där i mänsklighetens historia när resurserna tagit slut. För det är inte enbart i djunglerna som naturens lag gäller. Den gäller även oss om vi inte ser till att skaffa oss en långsiktig intelligent civilisation som kan leva i balans med naturen.

Hjälp mig gärna med det!

Till er som inte vill vakna så sakta ur er religiositet och börja se sambanden vill jag säga att Gud är sanningen, den rena kärleken till allt i naturen och att religionerna som finns idag går stick i stäv mot detta, de går stick i stäv mot logiskt tänkande. Bli anständiga, vakna och upplev Gud utan religionen så fort som möjligt! Det är viktigt.

Kram
Martin Gustavsson
Intelligent Union

Jag noterar att ordet ”neger” anses vara nedsättande. Och brun som jag är av solen vid sydligare bräddgrader ansser jag blott att det är beskrivande för mig själv, precis som en kille jag träffade i slottsparken som uppfriskande och stolt kallade sig ”Negern från Norrland” även om hans solbränna var aningen djupare.

Kommentera

Etikettmoln

