när du är redo för en intelligent politik

Aftonbladet skriver om att 42 miljoner människor är på flykt världen över.

Jag älskar Aftonbladet men det jag önskar av utbildade journalister med något högre intelligens än folkflertalet är att de förstår problemet på ett något djupare plan.

Det jag vill är att journalister utfrågar FN:s flyktingorgan UNHCR om hur prolemet kan lösas på riktigt.

Det finns ju en uppenbar anledning varför människor tvingas lämna sina hem på grund av krig, svält eller förföljelse. Eller hur?

Ja. 42 miljoner människor är på flykt världen över och vi kallar dem flyktingar och visst är ordet flykting som ett radergummi som suddar ut så mycket av en människas identitet.

Men jag vill att journalistena utfrågar de som är ansvariga för den överbefolkning, de krig och de följande katastrofer som sker i dessa områden. Jag vill ha utfrågningar av Mullor och Präster om varför ”Gud” skulle vilja ha denna överbefolkning och dessa satanistiska krig.

I Egypten, ett annat överbefolkat land i Afrika, tas idag demokratin över av islamister verkar det. Som om detta på något vis skulle lösa grundproblemet med överbefolkningen av Egypten.

Javisst. Till slut återstår bara ett par utsträckta händer som vädjar om hjälp och visst skär det i hjärtat. Men är det inte så att hjälpen inte hjälper alls långsiktigt om man inte samtidigt adresserar orsaken? D.v.s. försöker förstå på djupet.

Om det nu är så att ni på Aftonbladet reser ofta till världens krigszoner och katastrofområden och ert mål alltid är att komma nära och att berätta om människorna bakom siffrorna så berätta gärna också om de barnalstrande kulturerna!

Ok. På onsdag är det FN:s internationella flyktingdag och då ska ni publicera skakande reportage från en av världens värsta humanitära katastrofer på gränsen mellan Sudan och Sydsudan.

Jag hoppas att ni passar på att kommentera den verkliga orsaken till problemen. Det är verkligen er uppgift som journalister att undersöka djupare, anser jag.

Tills dess att ni adresserar det verkliga problemet uppmanar jag er definitivt att hålla hårt i era pengar för era pengar löser nämligen inte problemet alls utan kommer enbart förvärra det. Det är ju blott ett hycklande mikroskopiskt medialt plåster på en svältande och förblödande kropp.

Är det inte så att familjernas vuxna individer måste börja sluta fly och börja ta sitt eget ansvar över sitt eget land och kasta ut de religioner som skapar de problem som de nu tvingas fly ifrån?

Mitt tips är att absolut INTE ge bidrag till barnalstrande kulturer, ej heller att ta emot dem. Det beror på att jag förstår resultatet av den exponentiella funktionen och vill väl.

Klicka här för
utblidning i den exponentiella funktionen
!

Jag, till skillnad från dig som hycklar, vill att barnen och deras familjer i framtiden skall kunna äta sig mätta och leva i harmoni med naturen i sitt land.

Och blir du arg för att jag upplyser dig om sanningen så kontemplera detta citat av Vernon Howard:

Truth does not hurt, rather, it is our resistance to its message that causes pain.

Kram
Martin

Kommentera

Etikettmoln

