när du är redo för en intelligent politik

Vilken utmärkt artikel av Jan Guillou som belyser åtminstone halva problemet med dagens politik inom området arbetslöshet.

Och jag måste även berömma denna artikel om arbetslöshet av Jan Guillou även om den målar fan på väggen. För det finns ju faktiskt positiva lösningar på alla problem om vi bara blir motiverade att leta efter dem och fokusera målmedvetet på dem.

Och det är givetvis kul att lära sig nya ord av Jan såsom exempelvis ”serieskytt” även om just detta ord riskerar att bli bortglömt av logiska skäl som han påpekar.

Men låt mig nu i detta sammanhang berätta om ordet ”cock blocker”. Ordet ”Cock blocker” är ett nytt ord jag lärt mig på engelska och det betyder i princip att en man går emellan en annan man och en kvinna och effektivt blockerar hans penis att samma kväll penetrera hennes vagina. S.a.s. en ”Penisblockerare”.

Denna artikel förhindrar alltså på så vis både vänster och högerblocket att framstå som ärliga och hederliga och är sannerligen ett gott och hederligt försök att blockera politikerna att på så vis rektalpenetrera folket i nästa val…om nu folket läser Jan Guillos kolumner…

Å andra sidan om jag nu antar att Jan menar att vi ska rösta på Vänsterpartiet så gör ju Vänsterpartiet en slags penisblockering på sig själva genom att inte lyssna på de medlemmar som lämnat dem och gått med i SD av helt logisk anledning om man bara öppnar ögonen på halv gavel.

Av egen efarenhet med kvinnor är den bästa medicinen för lyckat genomförande att vara balanserad, lugn och kärleksfull. Man måste visa sin feminina sida och vara följsam, men samtidigt lugn och manlig. Förståelse och balans helt enkelt.

Kram
Martin

Kommentarer till: "Jan Guillou gör en briljant slags ”cock blocker”." (4)

  1. Måste ni veta vem jag är? sa:

    När man refererar till en person som Jan Guillou är man nog inte så intelligent….

    Varför tror du att han skriver på en ”tidning” som Aftonbladet?

    ”Intelligent Union är en politisk organisation för intelligenta människor som vill öka sin kunskap, sitt medvetande, sitt intelligenta tänkande, vill ha intelligenta diskussioner, samt har en vilja till enhet och en vilja till ökad direktdemokrati.”

    Lycka till med er värvning, det kan ni behöva!

  2. Jag upplever med värme att Jan ligger långt över genomsnittet i intelligensnivå även om han ofta lider av ett stort ego. Med meditation har han enorm potential för super-intelligens, anser jag.

    Jag tror han skriver i på Aftonbladet för att det är en känd vänstertidning och att han är vänster är ju välkänt.

    Enhet i en Intelligent Union kan endast uppstå med vänsterpolitik eftersom enhet betyder att alla ska vara med och vara en kugge i det hela. Tack för lyckönskningarna. Vi behöver det absolut. Vi arbetar långsiktigt för dig och kommande generationer.

    Kram

  3. Måste ni veta vem jag är? sa:

    Tack för att du valde att publicera inlägget, och inte valde att ta bort det (censurera), det är ju ett bra tecken på intelligens :)

    Du säger i ditt ovanstående svar då egentligen att Jan G är också en kugge i systemet. Problemet är bara att det finns flera kugghjul och det hjulet som Jan G. är delaktig i, samband med Aftonbladet, arbetar inte på några som helst plan för människans välfärd, Det hjulet lever istället på att skriva om andras olyckor och ge vinst till en liten grupp elitiska människor. Det tycker jag inte är så intelligent, om vi nu talar om det riktiga intelligensen, vilket jag förmodar att ni står för.
    Därav anser jag inte att Jan G. är så värst intelligent egentligen, och därför blir ni i mina ögon, med den lilla kunskap jag fått av er fram tills nu, att det inte är så värst intelligent att hänvisa till en narcissistisk människa som Jan eller Aftonbladet för den delen.

    Om nu Jan vore så intelligent borde han väl ha räknat ut att han borde meditera så han kunde bli super-intelligent som du skriver. För det vill ju han bli då han har ett stort ego med drag av att ”vara bäst”.

    Samtidigt utgår jag från att du tillhör den skara som är super-intelligent eftersom du är medveten om att meditation tar fram de egenskaperna. Då kommer nästa fråga. Hur kommer det sig att ni inte når ut till majoriteten med er kunskap och budskap?

    Tack för kramen och sänder goda tankar till dig!

  4. Ditt inlägg var positivt nog att publiceras i sin helhet. Att censurera till förmån för positiv intelligens är vi annars mycket stolta över att vi gör ibland. :) Vi vill ju vara tilltalande och positivt konstruktiva att läsa för läsarna.

    Men det finns helt klart substans i din kritik av Aftonbladet, men har vi inte alla sidor som kan förändras till positivitet? Då hjälper positiv konstuktivitet anser jag.

    Och hur ska man nå fram om man inte kan få den man kritiserar att förändras? Då anser jag att man behöver värme och positivitet i sina inlägg som pekar ut den riktning man vill se. Intelligent? Jo. Jag tror det.

    Så om jag ska använda den kritik du pekar på till positiv konstruktivitet skulle jag säga så här:

    …Jan G. och Aftonbladet, eller annan tidning som han byter till med buller och bång, kommer i framtiden att bättre och bättre arbeta för människans och naturens välfärd, Han kommer där belysa positiva saker som sker i världen, saker som gör att det ser ljusare ut för oss alla, fokusera på organisationer som faktiskt gör något åt saken och han kommer då ge vinst till goda människor som vill väl för helheten. Det tycker jag vore intelligent. Han har ju pengar nog att stå på egna ben om han vill det. Han kan göra som han vill. Han är en fri debattör som egentligen är helt fri, mycket friare än många andra.

    Jag anser att Jan G. är mycket intelligent redan, Det ser man helt tydligt när han formulerar sig i artiklar och böcker och han helt klart en enorm potential till super-intelligens där altruismen och självförtroendet tilltar ännu mer. Jag talar om äkta självförtroende här, inte om det konstlade egot som de flesta förlöjligar och som egentligen inte är Jan eller vi själva alls, men en kreation av egot som felaktigt tror att det behöver detta. Sä är det ju ändå inte. Jan är så mycket mer. Han svävar snart på en mycket högre nivå likt en falk.

    Jan är helt klart så pass intelligent att han redan undersökt ämnet meditation och givetvis redan räknat ut rent logiskt att han borde meditera så han kan finna kraften i sin egen super-intelligens. Ja. Det vill ju alla egentligen eftersom vi alla vill se allting tydligare utan att egot stör processen för mycket genom att alltid vilja ”vara bäst”, ”ha rätt” och hata det som motsäger det vi valt att krampaktigt klänga oss fast vid.

    Samtidigt utgår jag från att Jan G. tillhör den skara som redan kanske är på god väg till super-intelligent eftersom han redan förmodligen är fullt medveten om att meditation tar fram våra finaste egenskaper som människor. Och att han vill vara fin det vet vi och det är gott precis som fina viner är att föredra.

    Jan inser med sin superintelligens att det ända sätt vi i Intelligent Union kan nå ut till majoriteten med vår kunskap och vårt budskap är att vi blir fler och fler och får mer och mer uppmärksamhet. Han inser att en bägare fylls droppe för droppe och att varje droppe är viktig för att nå målet som är en full bägare precis som Buddha en gång lär ha sagt.

    Tack för goda tankar och kram igen! :-)

Kommentera

Etikettmoln

