när du är redo för en intelligent politik

I DN läser jag att Fredrik Reinfeldt vill att vi ska byta karriär istället för att pensioneras. Då har jag en bra idé. Vi röstar in småpartier så att politikerna som är för sådan politik får byta karriär! På så vis realiserar vi ju deras dröm att få ta och göra ett verkligt handtag istället för att gå på skattefinansierade bidrag hela livet. Utmärkt!

Jag tror på en valteknisk samverkan som kan få in representanter i riksdagen för många små partier som har viktiga frågor på sin agenda. Jag tror att en bred valsamverkan, bredare än den som Centerpartiet och Kristdemokraterna gjorde, kommer vara bra för Sverige på lång sikt och göra demokratin levande och funktionell igen och samtidigt göra att det sker en rotation iriksdagen så att nytt friskt blod kommer in.

Jag tror att fyraprocentspärren forceras enkelt om uppslutningen blir bred och kan skapa verkligt hopp hos väljarna om att vi kommer lyckas komma över den. Detta kan då också skapa ett flöde ut ur de större partierna in i olika småpartier som väljer att vara med i det positiva samarbetet.

Jag tror att positiviten är stor i många partier för att komma in i riksdagen 2014. Jag vet att mycket positivitet finns i Intelligent Union och i Aktiv Demokrati samt hos Piratpartiets medlemmar som på kongressen kan lägga förslag som kan få majoritetens stöd och på så vis ge sin styrelse klara direktiv om vad medlemmarna vill.

Feministiskt initiativ och Gröna partiet är också positiva till samverkan vet jag och jag vet också att de flesta idag förstår vikten av att prata ihop sig i tidigt skede.

Jag vet att Fredrik gillar Nato och USA väldigt mycket så kanske skulle ett jobb på McDonalds där pengar strömmar till USA kunna vara en bra ny karriär på ålderns höst för Fredrik?

Kramar till er allihop
Martin Gustavsson

Lämna en kommentar

Etikettmoln